Mleczaki, które się ruszają, to całkowicie naturalny objaw. Jest on związany z wypadaniem zębów, które każdego mleczaka musi spotkać. Każdy mleczak powinien opuścić jamę ustną i być zastąpionym zębem stałym. Zęby stałe to ostatnie zęby, jakie wyrosną. Natomiast może zdarzyć się, że i one zaczną się ruszać.. czy to oznacza, że po nich mimo wszystko wyrosną kolejne zęby?

Niestety nie. Zastanawiasz się, czy ząb stały może się ruszać – niestety tak, ale nie powinien. Powinieneś w takiej sytuacji zastanowić się, dlaczego stały ząb się rusza. Jeśli zdasz sobie sprawę, ile czasu rośnie ząb stały, to zdasz sobie sprawę, że warto o nie dbać! Z tego artykułu dowiesz się także, czy stały ząb u dziecka może się ruszać.

Ile czasu rośnie ząb stały?

Wypadnięcie zęba mlecznego jest dla dziecka wielkim przeżyciem. Dziecko może schować takiego ząbka pod poduszkę i liczyć, że wróżka Zębuszka odwiedzi go w trakcie snu, zostawiając nagrodę. Po zębie mlecznym pojawia się ząb stały, który wyrasta przez pewien czas. Nie jest to identyczny czas w przypadku każdej osoby. Pierwsze zęby stałe pojawiają się u dziecka zazwyczaj w wieku około siedmiu lat. Jest to naturalna kolej rzeczy, że zęby mleczne zostają wypchane przez zęby stałe.

W sytuacji, w której ząb zaczyna się ruszać, dziecko może być nawet przez kilka miesięcy. W takiej sytuacji, gdy stanie się to dla dziecka na przykład uciążliwe, można skontaktować się ze stomatologiem, by dokonał rozeznania w tym zakresie. Nie można jednak podejmować żadnych czynności na własną rękę, gdyż przedwczesna ekstrakcja mogłaby spowodować wiele problemów.

Czy wiesz, czy ząb stały może się ruszać? Jeśli nie wiesz, to dowiedz się, bo może ci się to zdarzyć. Kwestia tego, czy ząb stały może się ruszać, jest bardzo istotna.

Dlaczego stały ząb się rusza?

Wiesz już, czy ząb stały może się ruszać. Okazuje się, że odpowiedzią na pytanie „czy ząb stały może się ruszać?” jest słowo tak. W tym akapicie dowiesz się, czy ruchomość tego zęba jest naturalnym objawem. Dodatkowo powinieneś też wiedzieć, czy stały ząb u dziecka może się ruszać.

Czasem taka ruchomość może być minimalna, nieznaczna, niewzbudzająca jakichkolwiek problemów. Natomiast może się zdarzyć, że ruchomość zęba stanie się niepokojąca, dlatego warto podjąć pewne czynności, by uniknąć na przykład efektów takiej ruchomości.

W takiej sytuacji nie można podjąć różnych czynności na własną rękę. Jest to niedopuszczalne, gdyż może doprowadzić do pogorszenia sytuacji. Rekomendowany jest kontakt ze stomatologiem, który pozwoli zdiagnozować przyczynę tego problemu.

Bardzo możliwe, że chwiejność zębów jest spowodowana nie naturalnymi względami, a po prostu chorobą. Choroby, jakie mogą wpłynąć na chwiejność zębów, to między innymi choroby przyzębia. W takiej sytuacji może dojść nawet do wypadnięcia zębów, dlatego czym prędzej należy zareagować na to, by uniknąć wypadania zębów. Pojawienie się ruchomości zębów może być także związane z podjęciem leczenia ortodontycznego, jednak nie powinno stanowić to niepokoju. W razie potrzeby możesz skontaktować się z lekarzem i dowiedzieć się, czy to, co się dzieje, jest w porządku.

Boisz się o stan swojego uzębienia? Umów się na wizytę w https://verdeclinic.pl/