Wiele osób stoi przed zabiegiem usunięcia zębów mądrości, bo niestety zęby tak głęboko umiejscowione stają się bardzo łatwą pożywką dla bakterii, które niestety często powodują stany zapalne. O tym, ile kosztuje chirurgiczne usuwanie ósemek możemy dowiedzieć się z gabinetu, do którego się wybierzemy, bo nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

Stomatolog bowiem musi ocenić, w jakim stanie jest ząb, czy jest w pełni wyrośnięty, czy tylko do połowy, a także, jak wygląda korzeń zęba. Musimy więc liczyć się z tym, że cena zależy od stopnia trudności ekstrakcji zęba mądrości, a jest to rzecz indywidualna.

Po co usuwa się ósemki?

Ósemki, popularnie zwane zębami mądrości są bardzo często usuwane z powodu trudnego umiejscowienia, które uniemożliwia dokładne wyczyszczenie ich z pokarmu, a także osadu. Musimy więc liczyć się z tym, że to właśnie te zęby będą narażone najbardziej na powstanie stanu zapalnego, który z kolei da o sobie znać bólem i wrażliwością na zimne i ciepłe pokarmy.

Wielu więc stomatologów zaleca usunięcie zęba mądrości profilaktycznie, bo umiejscowienie nie tylko znacząco utrudnia poradzenie sobie z właściwą higieną, ale także z ewentualnym leczeniem zęba w razie powstania stanu zapalnego. Warto więc wiedzieć, ile kosztuje chirurgiczne usuwanie ósemek, aby w razie konieczności, móc być na to przygotowanym.

Czy usuwanie ósemek boli?

Wielu pacjentów bardzo obawia się bólu w trakcie zabiegu, a także po usunięciu ósemek. Nie musimy jednak martwić się o, to kiedy wybierzemy odpowiedniego lekarza stomatologa, który nie tylko doskonale nas znieczuli, ale także zadba o to, aby poinformować nas, jakie środki i działania należy podjąć w domu w razie bólu i dyskomfortu. Przyjmuje się, że miejsce po zabiegu będzie boleć około 3 dni i kiedy trwa dłużej, to warto wybrać się do lekarza stomatologa na sprawdzenie, czy na pewno wszystko odpowiednio się goi.

Warto także płukać jamę ustną płynami antybakteryjnymi, które nie tylko pomogą nam w o wiele szybszej regeneracji rany, ale także sprawią, że nie będziemy musieli obawiać się zakażenia. Kiedy ból jest na tyle odczuwalny, że nie potrafimy normalnie funkcjonować, to warto sięgnąć po paracetamol, lub lek z ibuprofenem dostępny bez recepty.

Koszt usuwania ósemek

Koszty usunięcia ósemek są bardzo różne w zależności od gabinetu, a także stopnia trudności. Wiele zależy od tego, czy ząb jest pełny, czy do połowy przebity przez dziąsło i ekstrakcja obejmuje jego usunięcie jeszcze zanim nie wyszedł cały.

W tym przypadku możemy liczyć na koszt od 350 złotych do nawet 400. Kiedy jednak mamy do czynienia z zębem, który jest już cały poza dziąsłem, a także występuje na nim stan zapalny, lub stomatolog musi mierzyć się także z innymi trudnościami, to koszt usuwania waha się od 400 złotych, a nawet i więcej. Warto więc wybrać się do lekarza stomatologa i poprosić o ocenę, nie tylko stanu zęba, ale także oszacowanie, z jakimi kosztami będziemy musieli się mierzyć w naszym przypadku. Na pytanie więc ile kosztuje chirurgiczne usuwanie ósemek, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.