Wiele osób, które ma przed sobą zabieg ekstrakcji zęba zastanawia się, jak długo będzie utrzymywać się krwawienie zęba i jak ten czynnik zminimalizować. Oczywiście, kiedy pójdziemy do odpowiedniego lekarza stomatologa to powie nam, co robić w takich sytuacjach i jak poradzić sobie z krwawiącym dziąsłem. Nie będzie dla nas także zaskoczeniem czas trwania krwawienia, bo otrzymamy informacje, które uświadomią nam, jakie krwawienie jest normalne, a jakie wymaga ponownej wizyty u lekarza. Kluczem jest więc dobranie takiego lekarza, który nie tylko usunie ząb, ale także powie, jakie sytuacje mogą zdarzyć się po usunięciu, co da nam spokój i sprawi, że nie będziemy się martwić.

Krwawiące dziąsła – przyczyny

Jednym z czynników, który powoduje krwawiące dziąsła jest przede wszystkim nieumiejętne usuwanie płytki na zębnej, która gromadzi się na górze naszego zęba.

Możemy spodziewać się, że w takim przypadku nagromadzona płytka i osad będzie dawał o sobie znać w postaci krwawienia dziąseł. Jednak to nie wszystko, krwawienia możemy spodziewać się także po ekstrakcji zęba, a także, kiedy mamy do czynienia z paradontozą.

Warto więc w każdym przypadku, kiedy zauważymy u siebie krwawienie dziąseł znaleźć przyczynę takiego stanu. Wizyta u stomatologa jest więc konieczna i dobranie ewentualnego sposobu leczenia, aby zapobiec większym problemom.

Czas trwania krwawienia dziąsła

Krwawienie dziąsła po ekstrakcji zęba jest największe około pół godziny po jego usunięciu. Możemy jednak spodziewać się, że będzie utrzymywać się nawet kilka godzin po zabiegu.

Ważnym czynnikiem jest fakt, czy krwawienie jest mocne, czy lekkie. Kiedy mamy do czynienia z mocnym krwawieniem po ekstrakcji zęba to należy wybrać się do stomatologa ponownie, bo lekarz powie nam, jak zahamować krwawienie i sprawdzi, czy na pewno wszystko jest prawidłowo.

Po samej ekstrakcji powinniśmy około 20 minut ściskać okład, który będzie w stanie zahamować nam pierwsze, najmocniejsze krwawienie. Często jednak okazuje się, że jest to niewystarczające i w tym przypadku warto skorzystać z pomocy lekarza.

Co zrobić na krwawiące dziąsła?

Należy przede wszystkim znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy. Kluczem jest tutaj nie tylko zahamowanie krwawienia, ale także zminimalizowanie ryzyka ponownej tego typu sytuacji. Po ekstrakcji zęba krwawienie powinno ustać po kilku godzinach, jeśli jednak tak nie będzie to warto skorzystać z pomocy stomatologa. Na krwawiące dziąsła nie po ekstrakcji warto wybierać miękką szczoteczkę, lub wybrać opcję soniczną.

Kluczem mogą okazać się także płyny antybakteryjne i używanie nici dentystycznej. Jest to bardzo ważne, bo będziemy w stanie usunąć całą płytkę nazębną i osady. Musimy także sprawdzić, czy nie cierpimy na żadne niedobory witaminowe, bo bardzo często to też jest czynnik, który powoduje krwawienie dziąseł.

Warto jednak znaleźć przyczynę i w tym celu wybrać się do stomatologa, który dobierze dla nas najlepszą metodę działania i ewentualnego leczenia naszych zębów i dziąseł.