Laser biostymulacyjny w chirurgii stomatologicznej

Słysząc hasło „laser biostymulacyjny”, spora część z was mogłaby poczuć się zakłopotana, gdyż jest to dość nowoczesne rozwiązanie. Nie ma się czego obawiać — laser biostymulacyjny znalazł swoje zastosowanie w stomatologii, jak i dermatologii czy kosmetyce! Pozwala on nie tylko na zredukowanie bólu, ale nawet dla przykładu — może znacząco wzbudzić ukrwienie tkanek. Dziś jednak pokażemy wam, jak można wykorzystać go w chirurgii stomatologicznej, ale też, jakie wskazania mogą wzbudzić zasadność jego wykorzystania. Sprawdźmy co może on zaoferować każdemu pacjentowi gabinetu stomatologicznego!

Charakterystyka lasera biostymulacyjnego

Czym jest laser biostymulacyjny? Otóż jest to wiązka lasera, która ma bardzo ciekawe . Ma ona cechy pozwalające na zredukowanie bólu i jednocześnie zapewnia szybsze gojenie. Dzięki niemu możliwe jest także przeprowadzanie rehabilitacji pourazowej, czy też stymulacji układu immunologicznego, który w ten sposób efektywniej chroni organizm przed infekcjami, a także wspomaga gojenie tkanek czy także istotne zmniejszenie obrzękniętych tkanek w jamie ustnej… i nie tylko!

Wskazania do wykorzystania lasera biostymulacyjnego

Warto wskazać sytuacje, w której laser biostymulacyjny może okazać się niezwykle pomocnym zabiegiem. Dolegliwości, które warto wyróżnić przy wykorzystaniu lasera to dla przykładu:

• stany zapalne błony śluzowej
  • Zapalenie stawu skroniowo-żuchwowego
  • Wyrzynanie zębów, które jest wyjątkowo bolesne i męczące dla samopoczucia pacjenta
  • Infekcje ropne jamy ustnej
  • Nadwrażliwość bólowa struktury, jaką jest zębina

Zastosowanie lasera biostymulującego będzie także zasadne w momencie gdy u pacjenta stwierdza się opryszczkowe zapalenie dziąseł czy nawet zwichnięcia krążka stawowego. Aby jednak nie było tak idealnie, laser biostymulacyjny ma także swoje wady, a jest nim fakt, że niemożliwe jest leczenie niektórych grup przy jego wykorzystaniu. Mówimy tutaj o ciężarnych kobietach, osobom z regularnymi migrenami, astmatykach czy dla przykładu osobom w trakcie przebywanej chemioterapii. Warto dopytać się, czy u Was można także zastosować laser.

Sami widzicie, jak wiele można osiągnąć poprzez laser biostymulacyjny! Jednak pozostaje zadać sobie pytanie — jak pomaga on specjaliście, jakim jest chirurg stomatologiczny?

Laser biostymulacyjny w chirurgii stomatologicznej

Zastosowanie rozwiązania, jakim jest laser biostymulacyjny, jest niezwykle pomocne zwłaszcza w chirurgii stomatologicznej. Działa ona typowo przeciwbólowo nie tylko w kwestiach związanych z przyzębiem czy miazgą zęba, ale też przynosi istotną ulgę w momencie, gdy pacjent zmaga się z problemem, jakim zatrzymanymi zębami czy też wyrzynającymi się ósemkami. To właśnie laser biostymulacyjny sprawia, że pacjent odczuwa ulgę, a także wspomaga on leczenie urazów, poprzez naświetlanie wiązką lasera miejsca zabiegu. Laser biostymulacyjny jest także świetnym rozwiązaniem towarzyszącym przy implantologii. W takim przypadku może stać się tak, że leczenie antybiotykami stanie się absolutnie zbędne!