Implanty zębów są rozwiązaniem, które może przynieść zbawienne skutki dla pacjentów, którzy borykają się z problemem uzębienia. Braki w uzębieniu mogą spowodować pewne negatywne skutki, których powstawaniu należy zapobiegać. Warto jest wiedzieć z tego powodu, czym są implanty zębów. Implant zęba jest bardzo atrakcyjny pod względem funkcjonalności, dlatego warto jest się nad nim zastanowić. Dowiedz się, czym charakteryzują się implanty zębowe i dlaczego warto jest zdecydować się na implanty zębowe.

Czym jest implant zęba?

Implant stomatologiczny jest wizualnym odpowiednikiem śruby, którego głównym zadaniem jest pełnienie funkcji korzenia zęba – jednak z zaznaczeniem, że korzeń ten jest sztuczny. Najczęściej spotyka się implanty wykonane z tytanu, jednak coraz powszechniej stosowane są implanty wykonane z tlenku cyrkonu, tak zwane implanty cyrkonowe. Na rozwiązaniu, jakim jest implant stomatologiczny, mocuje się koronę protetyczną – takie rozwiązanie do złudzenia przypomina naturalnego zęba, co daje do zrozumienia, że łatwo jest odbudować w idealny sposób braki w uzębieniu.

Z czego składa się proces wszczepiania implantu zęba?

Proces wszczepiania implantu zęba, a konkretnie – całe leczenie implantologiczne – polega na kilku etapach. Sama implantacja jest stosunkowo prosta, jednak całe leczenie implantologiczne składa się ze etapów, które potrafią rozłożyć się na kilka miesięcy. Leczenie implantologiczne dzieli się na następujące etapy:

• Przeprowadzenie badań i wszczepienie implantu
  • Wkręcenie śruby gojącej na implant
  • Założenie korony protetycznej na implant, bądź też mostu protetycznego

Etap pierwszy zakładania implantu

Leczenie implantologiczne, podczas którego wszczepia się implant, rozpoczyna się od dowiedzenia się, czy dany pacjent może wszczepić implant. Jeśli tak, to wykonuje się wówczas szereg niezbędnych badań, pozwalających stomatologowi określić, jak ma postępować podczas leczenia, podczas którego wszczepia się implanty. Implanty wszczepia się po przygotowaniu zębodołu, czyli dokładnym oczyszczeniu go i wykonaniu odpowiednich dziur. Implanty po wszczepieniu potrzebują ok. pół roku, by całkowicie się wpasować w nowe miejsce.

Etap drugi zakładania implantu

Etap drugi zabiegu, podczas którego wszczepia się implant, polega na tym, że implant ulega odsłonięciu, a na implant zakłada się śrubę gojącą. Śruba gojąca przyspiesza czas gojenia rozwiązania protetycznego, jakim jest implant. Śrubę gojącą zakłada się na implant na około 2 tygodnie.

Etap trzeci zakładania implantu

Na implant zakłada się koronę protetyczną. Implant wtedy pełni swoją funkcję. Jeśli implant ma odpowiednią stabilizację, to na implant śmiało można założyć koronę, bądź też most protetyczny. Od tego moment pacjent może cieszyć się pięknym, nowym uśmiechem, który zagwarantował mu niepozorny implant.

Jak dbać o implant po zabiegu?

Dbanie o implant jest stosunkowo proste. Czyszczenie rozwiązania, jakim jest implant, nie odbiega mocno od czyszczenia zębów. Wystarczy odpowiednio szczotkować, nitkować zęby wraz z implantami, a także stosować inne rozwiązania, produkty higienizacyjne zwiększające poziom higieny jamy ustnej, by przez długi czas cieszyć się implantami.